Saturday, May 23, 2009

manusia bermacam ragam

manusia dilahirkan di dunia ini dengan memiliki seribu satu jenis perbezaan dan ragam. setiap manusia ni pulak berlainan perangai dan perwatakannya walaupun kembar.

kita tak dapat puaskan hati semua orang. sebab kita pun ade perangai dan ragam yang tersendiri.walau apapun kita lakukan, mesti ade je yang tak puas hati. itu sume adat yhang perlu kite akur.

kita sebagai manusia kene pandai urus mereka2 yang bermacam-macam ragam ini termasuk la diri kita sendiri. kegagalan mengawal diri kita sendiri mengakibatkan kita sendiri akan dibenci orang lain.
*ha..yang ni ragam plek cket.
.


kadang-kadang orang tak tau kenapa kite jadi seperti diri kite skarang ini, tetapi hanya tau dari segi luaran. disebaliknya mereka tak tau. maka wujudlah bermacam-mcam cerita yang ade kalanya baik(alhamdulillah) dan hampir kesemuanya buruk (nauzubillah).. aku ade kawan, rmai kawan, kawan yang paling dan sgt baik kawan diluar kampus. tetapi ade perangai yang kdg2 agk mnjengkelkan aku. tp kte tak boleh ptus kawan hnya kerana bende yang sebegitu rupa. bukan ingin memilih kawan tetapi masih xbleh suaikan diri ngan dorg.

ade beberapa perkara yang perlu anda tahu :

1. wahai kawan2 kampus ku.....knape perlu bertekak untuk bende yang sekecil semut.


2. kenapa perlu bermasam muke sehingga 2 ke 3 tahun lg.....sungguh tidak professional..

3. knape perlu mengapi-apikan mmember2 yang lain.. knape tidak tnye sesuatu dri mulut org yang terlibat dan perlu ke tnye org laen untuk tahu sesuatu.

4. knape tak percye rakan sekelas sndri dan lebih percaya rakan kelas lain...??


ini lah dikatakan manusia bermacam ragam. org yang pandai kwal semua rgam rakan2 die akan jad kawan yang hebat dan dsukai ramny tak pecaye....??? pecaye lah......

0 comments: